Algemene voorwaarden
Artikel 1: Definities
- De leverancier: Nederlandse Wijnboer (Oenophore) met KVK-ondernemingsnummer 30075452 en gevestigd in Nederland, op Englaan 83, 3956VN, te Leersum.
- De site: nederlandsewijnboer.nl
- De algemene voorwaarden: Deze overeenkomst
- De bestelling: Een bestelling geplaatst door een persoon op deze site
- De locatie: De locatie op de algemene voorwaarden op de site in de footer
- De producten: De goederen die op de site te koop zijn
- De klant: De persoon die een product bestelt
- De klantenservice: Deze dienst is toegankelijk via info@nederlandsewijnboer.nl
Artikel 2: Algemeen
De volgende algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle bezoekers of gebruikers van de site. Door de site te gebruiken, gaat u akkoord met deze algemene voorwaarden, aangezien deze te allen tijde door ons kunnen worden gewijzigd en op deze website kunnen worden geplaatst in geval van strijd met deze algemene voorwaarden, is de Nederlandse wet van toepassing.
In het geval een van de voorwaarden in deze algemene voorwaarden illegaal of ongeldig zou zijn, blijven de andere voorwaarden van toepassing.
De algemene voorwaarden die van toepassing zijn op de bestelling zijn de algemene voorwaarden die werden gepubliceerd op het moment dat de bestelling werd gemaakt. De klant kan deze algemene voorwaarden downloaden en afdrukken.
De onderhavige algemene voorwaarden bepalen de rechten en plichten van de partijen die voortvloeien uit de online verkoop van producten die worden aangeboden op site van Nederlandse Wijnboer (Oenophore). Nederlandse Wijnboer (Oenophore) levert al haar diensten uit Nederland.
Het contract tussen de partijen wordt geacht uitgevoerd in Nederland en verzonden naar verschillende landen vanuit Nederland.
Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle producten die via de site worden verkocht. Zonder de uitdrukkelijke voorafgaande schriftelijke toestemming Nederlandse Wijnboer (Oenophore) mag niet worden gevarieerd.
De algemene voorwaarden zijn geschreven in het Nederlands. In geval de inhoud onduidelijk is, is er altijd de mogelijkheid om contact op te nemen met de klantenservice.
Artikel 3: Recht specifieke capaciteit en aanvaarding
Iedereen die producten van Nederlandse Wijnboer (Oenophore) wil kopen, moet rechtstreeks overeenkomen. Moet iedereen zonder capaciteit worden verklaard, zij mogen geen producten kopen op de website van Nederlandse Wijnboer (Oenophore) en dus de capaciteit van klanten verkrijgen. Ze moeten dan kopen via hun wettelijke vertegenwoordigers. Deze wettelijke vertegenwoordigers zullen gebonden zijn aan de algemene voorwaarden.
De klant accepteert deze algemene voorwaarden uitdrukkelijk door een kruisje te plaatsen tegen de woorden “ik ga akkoord met de algemene voorwaarden”. De bestelling kan onder geen enkele omstandigheid definitief zijn zonder aanvaarding van deze algemene voorwaarden, de prijs en de beschrijvingen van het product(en).
De leverancier kan elke bestelling weigeren indien er een ernstige veronderstelling is van misbruik.
Artikel 4: Annulering
Nederlandse Wijnboer (Oenophore) kan niet aansprakelijk worden gesteld voor het niet beschikbaar zijn van producten. Indien een of meer producten in een bestelling niet beschikbaar zijn, zal Nederlandse Wijnboer (Oenophore) de klant via e-mail of schriftelijk melden dat zij zijn of haar bestelling geheel of gedeeltelijk heeft geannuleerd.
Indien producten niet beschikbaar worden vastgesteld en de klant daarvan wordt geïnformeerd, maar ze reeds hun producten hebben betaald, zal Nederlandse Wijnboer (Oenophore) zijn of haar bankinformatie vragen om het voor de betrokken producten betaalde bedrag terug te betalen, met onmiddellijke kennisgeving. . Hoe snel de terugbetaling werkelijk wordt gemaakt, hangt af van hoe de klant gekozen hebt te betalen bij het doen van hun aankoop. Indien de klant vindt dat de terugbetaling abnormaal lang duurt, worden zij geadviseerd om contact op te nemen met hun bank.
Nederlandse Wijnboer (Oenophore) zal de bestelling ook annuleren indien de adresgegevens onduidelijk, onjuist of onvoldoende zijn om de producten te verzenden, zal Nederlandse Wijnboer (Oenophore) de klant via e-mail of schriftelijk melden dat zij zijn of haar bestelling heeft geannuleerd. Indien de klant reeds voor hun producten heeft betaald, zal Nederlandse Wijnboer (Oenophore) zijn of haar bankinformatie vragen om het betaalde bedrag van de betrokken producten onmiddellijk terug te geven.
Klanten kunnen ook hun bestelling annuleren door een e-mail te stuur naar: info@nederlandsewijnboer.nl, indien het pakket reeds is verzonden of niet, zal Nederlandse Wijnboer (Oenophore) de bestelling annuleren en haar bank vragen het betaalde product terug te betalen onmiddellijk, de klant daarvan per e-mail informeren. Hoe snel de terugbetaling werkelijk wordt gemaakt, hangt af van hoe de klant gekozen hebt te betalen bij het doen van hun aankoop. Indien de klant vindt dat de terugbetaling abnormaal lang duurt, worden zij geadviseerd om contact op te nemen met hun bank.
Artikel 5: Prijzen en facturatie
De prijzen zijn de prijzen zoals weergegeven op sites op het moment dat de klant hun bestelling plaatst.
Prijzen die tijdens het aankoopproces worden vermeld, zijn uitgedrukt in euro en exclusief btw en administratieve kosten tenzij uitdrukkelijk anders is vermeld.
De product- en serviceprijzen zijn exclusief transportkosten: deze worden apart geladen en de klant moet ze naast de productprijzen betalen.
Nederlandse Wijnboer (Oenophore) behoudt zich het recht voor om verkoopprijzen en vervoerkosten te allen tijde te wijzigen, maar de gekochte producten en kosten worden altijd gefactureerd zoals vermeld in de e-mail die de bestelling bevestigt. Dit zijn de prijzen die van toepassing zijn op het moment van aankoop, op voorwaarde dat de producten beschikbaar zijn.
De klant gaat ermee akkoord dat Nederlandse Wijnboer (Oenophore) zijn facturen elektronisch verzendt.
Producten blijven eigendom van Nederlandse Wijnboer (Oenophore) totdat de klant ze volledig betaalt. Dat wil zeggen: Totdat ze de aankoopprijs en kosten volledig betalen.
Artikel 6: Betaalwijze
Aankopen kunnen alleen online, via sepa-kredietoverschrijving, giropay en via direct banking worden betaald (ideaal voor Nederland). De bankrekening van de klant wordt na bevestiging van de aankoop ingeschreven, en de betaling wordt niet van kracht tot het tijdstip dat de bank van de klant haar toestemming heeft gegeven aan Nederlandse Wijnboer (Oenophore). Indien de bank van de klant betaling weigert, wordt de bestelling automatisch geweigerd.
De klant garandeert dat zij bevoegd zijn om betalingen te uitvoeren via een van de betaalmethoden zoals hierboven vermeld, en dat er voldoende middelen op de bankrekening zijn gekoppeld aan de creditkaart om alle kosten die uit de wisseling van de transacties voortvloeien, te dekken weigeren de bestelling.
Nederlandse Wijnboer (Oenophore) gebruikt Mollie en paypal voor het online betalen. Nederlandse Wijnboer (Oenophore) heeft geen toegang tot de vertrouwelijke betalingsgegevens van haar klanten, en bewaart ze nooit.
Nederlandse Wijnboer (Oenophore) behoudt zich het recht voor om elke bestelling te weigeren van een klant met wie het in het verleden is of die in het verleden een geschil heeft aangebracht. Nederlandse Wijnboer (Oenophore) kan ook een bestelling weigeren indien de klant een eerdere bestelling niet geheel of gedeeltelijk heeft betaald, indien er een ernstig veronderstelling is van misbruik.
Artikel 7: Producten bestellen
Producten aanbiedingen van Nederlandse Wijnboer (Oenophore) zijn die zoals ze op de sites verschijnen op het moment dat de klant hun bestelling uitvoert, onderworpen dat de producten beschikbaar zijn.
Elke bestelling kan alleen geldig op de site worden geplaatst.
Nederlandse Wijnboer (Oenophore) gaat ermee akkoord om alle inspraken te doen om alle bestellingen zo snel mogelijk te leveren. Nederlandse Wijnboer (Oenophore) kan geen enkele aansprakelijkheid aanvaarden voor fouten die kunnen voorkomen in de beschrijvingen van de producten of foto’s, inclusief lichte afwijkingen in kleuren en afmetingen.
Om een bestelling te plaatsen, gaat de klant naar de keuze van hun keuze, kiezen het aantal dat ze willen ontvangen en klikken daarna op ‘toevoegen aan winkelwagen’. Dam staat het geselecteerde artikel in de ‘winkelwagen’. De klant kan hun bestelling corrigeren zolang ze in de ‘winkelwagen’ staan. Als de klant zijn bestelling wil bevestigen, moet ze een lever- en betaalmethode kiezen. Het totale bedrag dat moet worden betaald wordt duidelijk vermeld in het gehele facturatieproces. Zodra het betalingsproces is voltooid, is de bestelling nu definitief en kan nu niet worden gewijzigd. Tenzij de klant uitdrukkelijk vraagt om de bestelling via e-mail of schriftelijk te wijzigen, wordt zijn of haar verzoek aanvaard door Nederlandse Wijnboer (Oenophore) en is de bestelling nog niet verzonden.
De klant krijgt een e-mail wanneer hun bestelling is verzonden.
Artikel 8: Leveringen
Bij de bevestiging van hun bestelling kan de klant kiezen voor levering op een opgegeven adres (thuis, werk of anders).
Mocht de klant kiezen voor levering op een gegeven adres, zal Nederlandse Wijnboer (Oenophore) zorgen dat de bestelling binnen enkele dagen na bevestiging van de bestelling naar dat adres wordt verzonden. De vervoerder beschikt dat adres tussen 08.00 en 18.00 uur op werkdagen en overgeven de pakket(en) aan de geadresseerde of iemand anders die op dat adres aanwezig is. Als er niemand is, wordt op het vermelde adres een bericht achtergelaten dat kan worden gebruikt om een andere poging te vragen, naar hetzelfde adres of naar een van de afhaalpunten.
Bestelde producten zullen worden geleverd op het afleveradres zoals door de klant tijdens het bestelproces is vermeld en geldt zoals genoemd in de algemene voorwaarden.
Nederlandse Wijnboer (Oenophore) behoudt zich het recht voor om opdrachten in een of meer leveringen op te splitsen
Artikel 9: Recht op herroeping en retourzending
De klant kan Nederlandse Wijnboer (Oenophore) binnen 14 kalenderdagen na ontvangst van het product melden dat zij hun recht op herroeping wenst uit te oefenen zonder dat er schade is op die levering of zonder enige reden.
De klant moet de volledige bestelling of een deel van de bestelling annuleren door een e-mail te verzenden naar info@nederlandsewijnboer.nl met de volgende informatie: bestelnummer, datum van bestelling, verzendadres & producten en de hoeveelheid. Wanneer de klant de bestelling herroept, moet de bestelling 14 dagen na informatie teruggezonden worden.
Het herroepingsrecht met betrekking tot geleverde producten is uitsluitend van toepassing op voorwaarde dat het product ook wordt verzonden binnen 14 kalenderdagen na dat de klant Nederlandse Wijnboer (Oenophore) heeft meegedeeld dat zij hun aankoop wenst te herroepen. Nederlandse Wijnboer (Oenophore) wacht met terugbetaling aan de klant totdat Nederlandse Wijnboer (Oenophore) het product op het onderstaande adres heeft ontvangen.
Het ingetrokken product moet als nieuw in de originele verpakking, in perfecte staat, worden verzonden met de originele verkoopfactuur. Alle retouren waarvoor de afzender niet kan worden geïdentificeerd, worden geweigerd. 14 dagen na ontvangst van de bestelling kan Nederlandse Wijnboer (Oenophore) geen post meer aanvaarden van klanten die hun bestelling willen herroepen. Retouren moeten worden verzonden naar het onderstaand adres.
Nederlandse Wijnboer (Oenophore)
Englaan 83
3956VN
Leersum
De kosten en risico’s van de retourzending komen voor rekening van de klant.
14 dagen na de klant terugkeer van het product en indien de producten op bovenstaand adres zijn aangekomen of de klant kan verzenden dat hij of zij de producten heeft verzonden, wordt de aankoopprijs inclusief verzendkosten terugbetaald. In geen geval kan het terugbetaalde bedrag ooit overschrijden dat de klant werkelijk betaald.
Dergelijke terugbetalingen worden als volgt uitgevoerd: indien een klant zijn bestelling met een creditcard heeft betaald, na het onderzoeken van de geretourneerde producten, wordt de creditcard die de klant gebruikt om de geretourneerde producten te betalen, betaald. De klant wordt terugbetaald volgens de procedures overeengekomen met de bank die de kaart heeft uitgegeven. Indien de klant hun bestelling door een andere betalingsvorm, behalve coupons en vouchers, heeft betaald, wordt de terugbetaling uitgevoerd door te worden betaald op het bankrekeningnummer dat zij op de retour bon hebben vermeld
De retour bon is per e-mail op te vragen bij info@nederlandsewijnboer.nl.
Artikel 10: Wettelijke garantie & klachtenprocedure
Nederlandse Wijnboer (Oenophore) garandeert dat de te koop aangeboden producten geen zichtbare of latente gebreken hebben die het gebruik van het product onmogelijk of gevaarlijk maken.
Deze garantie is onverminderd de wettelijke rechten die de klant heeft op grond van hun nationale wetgeving. De klant is gegarandeerd tegen elke niet-naleving die bestaat wanneer een product wordt geleverd.
Als de klant een klacht heeft, kan ze contact opnemen met de klantenservice. Wij zullen alles doen om al uw vragen zo spoedig mogelijk te beantwoorden.
Het verstrekken van deze garantie en klantenondersteuning is belangrijk voor Nederlandse Wijnboer (Oenophore). Daarom zijn alle handelingen die een negatieve invloed kunnen beïnvloeden, verboden, zoals de producten doorverkopen, de producten opnieuw etiketteren of ze voor commerciële doeleinden buiten de Europese unie exporteren.
Artikel 11: Intellectuele eigendomsrechten
Alle elementen (hierna de ‘elementen’ genoemd), inclusief tekst, de databank met alle gegevens die op de website worden gepubliceerd, de lay-out en grafisch ontwerp van de webpagina’s, de verkoopcatalogus, foto’s, afbeeldingen, video en muziek op de site worden beschermd door auteursrecht, databaserechten, merkrechten, octrooirechten en alle andere vormen van intellectuele eigendomsrechten wereldwijd, en blijven daarom het exclusieve eigendom van Nederlandse Wijnboer (Oenophore). Ze mag daarom niet worden gekopieerd, gepubliceerd, geïmiteerd of op enige andere wijze in enige vorm worden gebruikt zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Nederlandse Wijnboer (Oenophore). Dergelijke toestemming moet schriftelijk worden verkregen, tenzij Nederlandse Wijnboer (Oenophore) zelf het mogelijk heeft gemaakt om bepaalde elementen via sociale netwerken te delen, in dat geval de toestemming beperkt zal zijn tot de specifieke elementen en sociale netwerken waarvoor hij mogelijk is.
Artikel 12: Aansprakelijkheid
Nederlandse Wijnboer (Oenophore) kan niet aansprakelijk worden gesteld voor enige schade aan de systemen van de klant door het bezoeken van de sites, inclusief hacken of computervirussen.
Nederlandse Wijnboer (Oenophore) kan niet aansprakelijk worden gesteld voor fouten die kunnen zitten in foto’s of tekst die worden gebruikt bij het beschrijven van producten op de site.
Nederlandse Wijnboer (Oenophore) kan niet aansprakelijk worden gesteld voor het niet leveren van bestellingen omdat producten uit voorraad zijn of om redenen over haar controle, inclusief omstandigheden van overmacht, waaronder storingen of opschorting van transport, post of communicatie in vliegtuigongevallen.
In alle gevallen waar Nederlandse Wijnboer (Oenophore) aansprakelijk is of kan worden gehouden, is de aansprakelijkheid van Nederlandse Wijnboer (Oenophore) beperkt tot het bedrag dat de klant werkelijk voor de betrokken bestelling betaald heeft.
Terwijl Nederlandse Wijnboer (Oenophore) probeert dat alle details, beschrijvingen en prijzen die op de sites worden vermeld nauwkeurig zijn, kunnen fouten zichtbaar zijn. Als Nederlandse Wijnboer (Oenophore) een fout ontdekt in de prijs van producten die de klant heeft besteld, zal Nederlandse Wijnboer (Oenophore) de klant zo spoedig mogelijk melden en de klant de optie geven de bestelling of de juiste prijs te bevestigen. Als Nederlandse Wijnboer (Oenophore) niet in staat is de klant te contacteren, wordt de bestelling geannuleerd. Als de klant annuleert en reeds voor de producten heeft betaald, ontvangt de klant een volledige terugbetaling.
Artikel 13: Geschillen en toepasselijk recht
Voor zover de consumenten zal worden gevolgd aan de wettelijke verordening, in alle andere gevallen zal de rechter van het district Amsterdam bevoegd zijn of, indien nodig, de Rechtbank van Amsterdam.
Op de overeenkomst tussen partijen is het Nederlandse recht van toepassing.
Artikel 14: Afwijkende algemene verkoopsvoorwaarden en nietigheid
Nederlandse Wijnboer (Oenophore) kan te allen tijde afwijken van de huidige algemene voorwaarden, inclusief om haar wettelijke verplichtingen te voldoen. Wijzigingen die via de website worden gemeld, zijn van toepassing op alle volgende aanbiedingen en bestellingen.
Nederlandse Wijnboer (Oenophore) behoudt zich het recht voor om het ontwerp en de inhoud van haar website te allen tijde te wijzigen.
Indien een beslissing van de rechter eruit leidt dat een van de artikel(en) of paragraaf(en) van de onderhavige algemene voorwaarden nietig of onafhankelijk is, zal dat geen invloed op de geldigheid of afhankelijkheid hebben van de andere artikelen en algemene voorwaarden.
Artikel 15: Opmerkingen
Alle feedback en opmerkingen kunnen worden verzonden aan de verkoper via mail naar info@nederlandsewijnboer.nl